Italien

Italien 2014

Vi er startet på turen den 12.08.2014. første stop var Fleggaard i Tyskland da vi hade forsynet os med dev. vare, kørte vi videre og da det blev tid til overnatning fant vi en Autohof.

De næste dage kørte vi af mindre veje og overraskelser, efter et længere stykke med brosten var vejen spæret af en Flod men der var heldigvis en kabeltrukken pram som kunne have 4-5 køretøjer af gangen overfarten tog 15-20 minutter.

og så hele vejen igennem

Vi er nu i Østrig hvor overnatter på en Gårdcamping det er udmærket. Vi køre nu af små bjergveje mod Italien det går fint indtil vejen ikke er længere. heldet er med os for der køre et Biltog så det er bare med at få købt billet, vi køre på toget i den ene ende og køre så hele vejen igennem men må kun være 2,5 m. bred så vi er nød til at slå sidespejlene ind. turen foregår det første lange stykke gennem en tunel så da ser vi intet det hjalp da vi kom ud. turen tog ca.45 min.

Så kom vi til Italie efter nogle dage kommer vi til Pompei hvor vi traver rundt i den udgravede by den blev begravet i år 79 efter vulkanen Vesu var i udbrud. Det er en støre udgravning end vi troede det er lidt mærkeligt at gå i en så gammel by selvom det kun er ruiner. Vi gik der et par timer i stegende sol så syntes vi det var nok.

Vi ligger på Camping Pompei.

I dag skal vi på Vesu det er en times kørsel fra Pompai. da vi kommer dertil hvor vi skal gå resten af vejen kan vi ikke få en P-plads så vi må køre ca. 2 km. tilbage hvor vi så kan holde, det koster 3 ERU. Nu skal vi op igen men der holder en Taxa som vi tager med 2 EUR for en retur pr. person men de er givet godt ud. Da vi igen er ved startstedet må vi betale hvær 10 ERU, så begynder strabasserne det går op, op og atter op i løs lava og stegende sol 35´, vi holder en del pauser efter ca. 1,5 t. er vi Vulkanens krater og so er det kun et stort hul ingen Flydende lava ikke engang lidt røg. Så må vi bare vende næsen nedad igen det går noget lettere. Vi må vende lidt på vores Taxa, nu går det hurtigt til vores Camper.

Vi skal nu finde den nærmeste Campingplads, det viser sig at være der hvor vi var natten før så vi køre tilbage igen. Nu skal vi bare slappe af for vi er godt brugt efter to dage med så meget gåen.

31-8

Kursen er nu lagt med Pisa som næste stop, vi når frem uden støre besvær. Vi skal nu finde det skæve tårn det går nu også ret let der er P-plads kun ca. 500 m. derfra, på pladsen render der en 4-5 sorte den ene vinker af os så vi følger efter og han finder en plads til os, da vi stiger udgiver jeg han 1 ERU så fortæller han der er fri parkering men hvis vi giver ham 3 ERU så kan vi holde der hele dagen men jeg syntes 1 er nok for hans ulejlighed så han får ikke mere. Vi kommer igen på den varmeste tid på dagen typisk os.

Det er ret imponerende det ikke vælter med den hældningdet har, der ligger to andre bygninger på samme plads, de er også ret flotte.

Vi finder en Campingplads oppe i bjergne ikke særlig god.

1-9

Det var et enormt torden og regnvejr i løbet af natten heldigvis havde vi pakket alt sammen inden vi gik i seng men vi fik travlt med at få lukket tagvinduerne. Da vi skal betale ser jeg en brochure for en Drøbstens hule så den køre vi efter. På vej dertil skal vi gennem en by men da vi når Byporten er den kun 1,80 m. bred,så måtte vi bakke til der var en vej vi kunne vende på. Vi kom da uden om byen. Så gik det bare derud af på mindre bjergveje oppe i bjergene bliver vi stoppet for små 100 m. længere fremme er der sket en ulykke så vi kan ikke passere, igen må vi vende og køre tilbage ikke ret langt nede mødte vi Ambulancen. Vi fik med meget møge og besvær GPSen til at regne en anden rute.

Vores trængsler var dog ikke over for da vi nærmede os Grotta del Vento var det af virkelige små veje på et tidspunkt kommer vi til en tunel meget smal og lang, da vi ikke ved hvad der er længere fremme vælger vi, af bitter erfaring at vende om da vi nogle dage forinden sad fast i en lille gade og måtte bakke ud med det resultat at vores markise blev godt ridset. Vores mål blev nu opgivet ÆRGELIGT.

Vi finder nu en Campingplads men der er alt optaget, men han viser os lige overfor er en Camperplads så der forsøger vi os og der plads så vi er lykkelige.